close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דרכים, שיטות וטיפים לגיוס כספים

שירה דרורייג אייר, תשעג23/04/2013

עבור עמותות וארגונים ללא מטרת רווח גיוס התרומות הוא האוויר לנשימה של הארגון. מספר רעיונות מעשיים לגיוס תרומות נכון...

תגיות:
למרות הצורך הברור, עמותות וארגונים רבים מתקשים בגיוס תרומות, בודאי ככל שה"תחרות", המטרות הנעלות והרעיונות מתרבים.
עליכם לאתר שיטות יצירתיות שישכנעו אנשים נדיבים להיתרם ולתרום. כיצד תוכלו לגייס תרומות? לפניכם מספר הצעות והכי חשוב – האמינו בעצמכם במטרה כדי שתוכלו להדביק אחרים בהתלהבות שלכם. אם אתם תיפתחו את הלב, יתכן שהם יפתחו את הכיס.

גיוס ממונה על גיוס תרומות
חשוב מאוד שבארגון תהיה פונקציה ממוסדת של גיוס תרומות, איש בעל ניסיון שיהיה אחראי על הנושא במסגרת הארגון וכך יפעל כל עת לגיוס התרומות וישמור על זרימת כספים מתמדת.

/>בחרו מישהו בעל ניסיון בתום בעל יחסי אנוש מצוינים, שידע לכתוב מכתבים רשמיים לגופים שונים, לטפל בפניות, שניחן בנמרצות, אהבה לזולת, כושר שכנוע גבוה ויוזמה. מישהו שיבין שמדובר בשליחות גדולה מעבר לעבודה. ניתן לתגמל אותו בעמלות על תרומות כדי לעודד אותו להצליח יותר במשימתו.

חלוקה לעבודת שטח ועבודת מטה
כדאי לחלק את הפעילות בגיוס תרומות לפעילות שטח ופעילות מטה. אנשי השטח יבקרו אצל גורמים שונים כדי לגייס תרומות (הפיקו פנקסים מיוחדים שמסבירים את טיב התרומה ולאן ילך הכסף וחלקו קבלות למי שתרם, ניתן להשתמש במוצרים שונים כתודה על כל תרומה כמו מחזיקים מפתחות, מגנטים וכדומה).
אנשי המטה יהיו עסוקים בפנייה טלפונית לרשימה של אנשים שתרמו בעבר או בעלי כוח והון שיש סיכוי גבוה יותר שיוכלו לעמוד בתרומה הכספית הנדרשת.

איתור תורמים
חשוב מאוד לאתר תורמים פוטנציאליים, וניתן לעשות זאת על ידי חיפוש בתקשורת של אנשים שקודמו לתפקידים בכירים, איתור קרנות פילנתרופיות בארץ ובחו"ל וכתיבת מכתבים שמסבירים את פעילות העמותה, מה נעשה עם התרומות, סיפורי הצלחה של אנשים שחייהם השתנו או שופרו בעקבות התרומות וכדומה.
הפנייה לתורמים צריכה להיות פורמאלית אך גם מרגשת, כדי שמבחינה אמוציונאלית הם ישתכנעו לתרום מכספיהם וירצו להיות שותפים למעשיה הטובים של העמותה.
לעיתים אפשר להציע להם הנצחה כלשהי או אזכור חשוב ומעבר להנחה במס יתכן שתגמול כמו "שמך יופיע ברשימת התורמים" או "נקרא לתחום כלשהו על שמך" או על שם יקירך" יכול לשכנע אותם ולפעמים אפשר להציע לכם את התרומה בתור פדיון נפש.

העלאת קמפיין אפקטיבי
במידה ויש לעמותה או לארגן תקציב סביר ומטרה לעורר מודעות מוגברת בקרב האוכלוסייה, ניתן ליצור קמפיין אינטרנטי או אפילו סרטון ויראלי מרגש שיגרום לאנשים לתרום במיוחד במועדים של חגים וכדומה, אז אנשים נוטים יותר לתרום.
ניתן להראות בסרטון ילדים נזקקים, סיפורי הצלחה של אנשים, סרטון תדמית על העמותה, מתנדבים שפונים באופן אישי לקהל וכל דבר שיפעיל את מנגנון הנדיבות של הצופים. להעלות את הסרטון ביוטיוב, בדף הפייסבוק או באתר האינטרנט של העמותה ובטלוויזיה (אם התקציב מאפשר זאת).

אירוע התרמה
אירועי התרמה מהווים פיתרון מצוין להתרים במקום אחד, לגייס הרבה כסף ומהר. מומלץ לאפיין את האירוע בקונספט מסוים: ערב גאלה, חלוקת תעודות הוקרה, חגיגה או מסיבה כלשהי למען מטרה נעלה כשהשתתפות בערב כרוכה בתשלום או שנמכרים מוצרים וכל ההכנסות קודש לאותה עמותה או גוף שלמענו נערך האירוע מלכתחילה. כמובן שיש לתקשר אירוע רב מוזמנים זה וכך לייצר באזז והעלאת כמות המשתתפים באירוע.

 

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה